FNF | KDO SMO
16016
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16016,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

KDO SMO

ORGANIZATORJA FESTIVALA

Organizatorja festivala sta MILF in JSKD.

Društvo MILF je kulturno društvo, aktivno tako na lokalnem, kot tudi na širšem območju Slovenije. Organizira, koordinira in vsebinsko vodi Festival neodvisnega filma ter prireja različne igralske delavnice in dogodke.

JSKD predstavlja odlično organizirano kulturno, izobraževalno, svetovalno in posredniško institucijo za različne ljubiteljske kulturno-umetniške dejavnosti. Temeljno poslanstvo JSKD na filmskem področju, ki ga razvija že skoraj štiri desetletja, je skrb za filmsko kulturno, ki se začne s filmsko vzgojo mladih in nadaljuje z izobraževanjem zahtevnejših ljubiteljev filma. 

NEODVISNI0%

KDO SMO?

Spoznajte letošnjo ekipo!

ziga_camernik_web
ŽIGA ČAMERNIK

Direktor festivala

Igralec, pedagog, trener igre, gledališki in filmski kritik ter recenzent.

peter_jarh
PETER JARH

Organizator festivala

Svetovalec za filmsko dejavnost na JSKD.

MAŠA FLOGIE

PR

Igralka, antropologinja, PR in organizatorka prireditev

tomo_web
TOMO NOVOSEL

Tehnična podpora in design

Spletni oblikovalec, fotograf, režiser, scenarist, pisatelj in pesnik.

ŽIRIJA 2016

zirija_unknown
IGOR KERNEL

Filmski kritik in publicist, avtor številnih provokativnih besedil o sodobni žanrski produkciji, arheolog žanrske senzibilnosti in pretanjen, izobražen vsestranski filmofil.

zirija_unknown
MARKO BAUER

Filmski kritik in publicist, nekonvencionalen, pronicljiv, pogumen , izjemno kultiviran avtor in mislec, ki razmišlja daleč onkraj okvirov tradicionalne slovenske kritiške konvencije in impotence.

zirija_unknown
DIEGO MENENDES

Neodvisni filmski avtor, provokator, trasher, upornik, samosvoj potohodec in iskalec, ki se izmika ustaljenim normam, obrazcem, estetikam, mejam dovoljenega in sprejemljivega in tako rekoč personificira vse tisto, kar razumemo pod »neodvisno filmsko ustvarjanje«.

POJEM NEODVISNEGA FILMA

Pojem neodvisnega filma ima dva obraza. V okoljih z razvito filmsko industrijo in prevladujočo kinematografijo, ki duši vsako drugačnost, gre za male, od velikih neodvisne producente, ki imajo pomembno vlogo pri uveljavljanju bolj avtorskega pristopa k filmski ustvarjalnosti. V produkcijsko manj razvitih okoljih, kot je tudi naše, pa mislimo bolj na neodvisne avtorje kot na neodvisne producente. Tu gre za filmsko ustvarjalnost, ki svojega mesta ne išče znotraj prevladujoče kinematografije, ampak oblikuje svojo posebno nišo.

V Sloveniji se pojem neodvisnega filma pojavi v 80-ih letih s pojavom S-VHS videa, ki je omogočal polprofesionalno produkcijo. V ustvarjalnem smislu pa se veže na tradicijo amaterskega filma, ki je na 8 in 16 mm filmskem formatu dosegel svoj vrh v 60-ih in 70-ih letih. Ti ustvarjalni dosežki, čeprav produkcijsko amaterski, so pomembno vplivali na prevetritev filmskega mišljenja, velik pomen pa imajo tudi za druge vizualne medije.

S pojavom digitalne tehnologije se odpirajo nove možnosti, saj je s tehnološkega vidika postala izdelava filma dostopna vsakomur. To je velika prednost, ki pa hkrati omogoča, da nastaja množica povprečnih in diletantskih izdelkov. Festivali so zato lahko tisto mesto, kjer se vzpostavljajo kriteriji kvalitete in se promovira pristna ustvarjalnost.

Neodvisni film je zelo širok in nekoliko nejasen pojem. V okolju, kjer ni velikih monopolnih producentov, je bolj pomembna neodvisnost mišljenja in odnosa do ustvarjalnosti. Neodvisni karakter daje filmu neodvisna drža njegovih ustvarjalcev, ki se ne menijo za to, ali bo film ugajal širokemu krogu gledalcev ali ne.