DVE LETI SMO GA KOMAJ ČAKALI
FESTIVAL NEODVISNEGA FILMA 2022
[/vc_column_text]
[/vc_column_inner][/vc_row_inner] DVE LETI SMO GA KOMAJ ČAKALI FESTIVAL NEODVISNEGA FILMA 2022 LJUBLJANA – 29. maja 2022 se je v Slovenski kinoteki zaključil dvodnevni Festival neodvisnega filma. Kot vsakokrat so bile pred zaključkom festivala podeljene nagrade za najboljše filmske dosežke. Med 19 prikazanimi filmi je tričlanska žirija posebej omenila tri kratke filmske kreacije, in sicer filme Profesionalna amaterja (r: Emina Gazibera), Robbery Casette Vol. 2 Play Again (r: Matias in Peter Zemljič) in Do takrat pa … (r: Borij Levski). Z glavno nagrado FNF je žirija ovenčala delo Tomaža Groma z naslovom Komaj čakam, da prideš. — Žirija – Žiga Čamernik (predsednik), Gaja Pöschl in Ana Ruter – si je imela neodvisne filmske izdelke tokrat priložnost ogledati po kar dveletnem premoru, a ne v jesenskem terminu, kot smo bili vajeni. Organizatorji so se zaradi prave poplave jesenskih filmskih festivalov odločili, da FNF prestavijo v pomlad. Novo pa je tudi sodelovanje med JSKD in Slovensko kinoteko, kjer je festival letos v soboto in nedeljo tudi potekal. — POSEBNE OMEMBE IN GLAVNA NAGRADA FNF 2022 — POSEBNA OMEMBA Profesionalna amaterja, režija: Emina Gazibera Igrani film Profesionalna amaterja je komična drama, morda satira ali celo mockumentarec, ki z glavnima protagonistoma poskrbi za originalnost, svežino, izvirnost in humorno samorefleksijo. S svojskim ironičnim pristopom preizprašuje pogosto sila tanko mejo med umetnostjo in komercialo, s čimer (ne)hote ujame samo bistvo neodvisnega filma. — POSEBNA OMEMBA Robbery Casette Vol. 2 Play Again bratov Zemljič, režija: Matias in Peter Zemljič Stari znanci Festivala neodvisnega filma so se tokrat vrnili in udarili še močneje. Njihov najnovejši igrani film Robbery Casette Vol. 2 Play Again nam v tej vrtoglavi parodiji nepričakovanih preobratov na blockbusterske filmske uspešnice postreže z obilico akcije, dodelanih specialnih efektov, humorja in znanstvene fantastike, medtem ko njihov fan klub vpije po še. — POSEBNA OMEMBA Do takrat pa …, režija: Borij in Anei Levski Do takrat pa … je naturalistična igrana etuda, ki predvsem zaradi avtentičnosti igralske izvedbe spominja na lahkotnejše življenje nekega drugega časa, kar jo povzdigne na skorajda metafizični nivo. Igrivo in duhovito preigrava možnosti naključnega srečanja dveh popolnih tujcev, z vso zadrego odkrite simpatije, ki jo takšen stik nujno in tudi imanentno premore. Odločitev, če je srečanje usodno ali dejansko zgolj naključno, pa je inteligentno prepuščena gledalcu. — GRAND PRIX FESTIVALA NEODVISNEGA FILMA Komaj čakam, da prideš, režija: Tomaž Grom Nagrada za najbolj celovito filmsko stvaritev gre filmu, ki je v vseh ozirih perfekten, čeprav vsakdanje življenje, ki ga tako zvesto, pogumno in nevsiljivo ponazarja, to vsekakor ni. Ta film je izpoved, pesem, trenutek, žalostinka, hvalnica, blagohotnost, naklonjenost in tudi najbolj stvarna okrutnost. Vse z namenom, da nas nagovori in se zareže v najgloblji kotiček človeške duše. V sami srčiki iste točke, kjer nas najbolj boli, očitno lahko tudi najbolj ljubimo. Nagrada za najboljši film gre režiserju in pričevalcu Tomažu Gromu, za dokumentarni film, za katerega se zdi, da ga je režiralo kar življenje samo – Komaj čakam, da prideš. — Selektor letošnje edicije FNF je bil Martin Draksler, ki je pregledal več kot 110 prijavljenih slovenskih filmov in iz nabora izluščil 19 del, 18 kratkih in celo en celovečerec. Selektorjevo delo je obrodilo program, ki so ga sestavljali vsebinsko in formalno različni eksperimentalni, animirani, dokumentarni in igrani filmi, med katerimi ni primanjkovalo humornih. Draksler je pri sestavljanju programa iskal »predvsem izvirnost ideje in scenarija, dobre predstave igralcev, sporočilnost avtorja in jasno izvedbo, pri čemer sem skušal vedno misliti na gledalce in različne filmske okuse.« Nekateri od avtorjev prikazanih filmov v neodvisni sceni ustvarjajo že nekaj let, drugi pa so letos svoja dela predstavili premierno. Kot so zapisali organizatorji, daje neodvisni karakter filmu »neodvisna drža njegovih ustvarjalcev, ki se večkrat ne ozirajo na to, ali bo film ugajal širokemu krogu gledalcev ali ne. Takšen film je osvobojen (samo)cenzure. Je progresiven, raziskovalen, drzen, dovoli si delati napake v iskanju neke nove filmske poetike. Skratka – je svoboden« — Okrogla miza »Filmar naj bo!« Filmskih vsebin pa vendar še ni konec. V sredo, 1. junija, se bo na AGRFT v Ljubljani ob 17. uri začela okrogla miza z naslovom »Filmar naj bo!«. Na okrogli mizi, ki jo je JSKD zasnoval s Slovensko kinoteko in Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani, bodo filmski pedagogi, mentorji in ustvarjalci spregovorili predvsem o pomenu filmskega ustvarjanja ter o pomenu izobraževanj za učitelje in mentorje s področja filmske pedagogike. Sodelovali bodo red. prof. dr. Robi Kroflič, redni profesor obče pedagogike in teorije vzgoje, doc. dr. Polona Petek, predstojnica katedre za filmske in televizijske študije, igralka in filmska pedagoginja Manca Dorrer, filmski režiser in pedagog Amir Muratović ter gledališki režiser in producent za filmsko dejavnost pri JSKD Matjaž Šmalc. Pogovor bo moderiral Vitja Dominkuš Dreu. OBJAVLJAMO PROGRAM FESTIVALA NEODVISNEGA FILMA 2022 — SOBOTA, 28. 5. 2022, 17.00 Desire in You Vid Merčun, Slovenija, 2021, digitalni format, barvni, 1:18:35 Dve mladi prijateljici skupaj preživljata poletne dni, v katerih se mora ena od njiju soočiti s spremembami. Skozi gostobesedno vsakdanje kramljanje se nam počasi odkrivajo globje plasti hrepenenja in skriti kotički človeške duše. — SOBOTA, 28. 5. 2022, 19.00 OTVORITEV FESTIVALA Profesionalna amaterja Emina Gazibera, Slovenija, 2022, digitalni format, barvni, 26:25 V Sloveniji se letno posname več 100 kratkih filmov, a le redki ugledajo luč sveta. V mokumentarcu spremljamo ustvarjalni proces dveh amaterskih filmskih ustvarjalcev. Jure in Mark nikoli nista formalno uspela pridobiti naziva režiserja, scenarista ali igralca, ampak nihče jima ne more preprečiti, da ne bi živela svojih sanj. No, marsikaj jima lahko prepreči, ampak nihče jima ne more vzeti sanj! — Vožnja Aljaž Tepina/Tanita Rose, Slovenija, 2021, digitalni format, barvni, 06:56 Par se med vožnjo na vikend oddih znajde na prelomni točki njunega odnosa. Prvi del filma spremljamo skozi perspektivo dekleta, drugi del pa skozi perspektivo fanta. — Robbery Cassette Vol. 2 Play again Matias Zemljič/Peter Zemljič, Slovenija, 2021, digitalni format, barvni, 18:25, sp Po neuspešnem ropu banke se Esteban in Kato prebijata iz nesreče v nesrečo, vse do Katove smrti. Esteban bo storil vse, kar more, da bi ga rešil, tudi če bi bilo za to treba potovati skozi čas. — Zadnja Večerja David Belina, Slovenija, 2021, digitalni format, barvni, 15:43 Običajna slovenska družina se na predbožični večer zbere za eno mizo, h kateri pa vsak prinaša drugačne novice. Pomembno oznanilo si zada Domen, mlad glasbenik, a ga s svojo vestjo prehiti sestra. Praznična večerja se sprevrže v prepir in razvname družinske odnose. — SOBOTA, 28. 5. 2022, 21.00 Ringlšpil Žiga Kukovič, Slovenija, 2021, digitalni format, barvni, 07:13 Po neprespani noči se Mark poda v nov dan, kjer se stalno srečuje z izzivi in strahovi. Ko s prijatelji sedi na klopi sredi mesta, mimo pripešači mlajši fant, ki Markovemu negativnemu razmišljanju vlije upanje s svojo metaforično slepoto. — Izboljševalec Matias Zemljič, Slovenija, 2021, digitalni format, barvni, 24:00 Zadnje upanje tehnološke družbe predstavlja genska manipulacija njenih naslednjih rodov pod vodstvom dr. Evgena. Kakšen bo rezultat njegovega prizadevanja? — Ata in stol Maj Rebolj, Slovenija, 2021, digitalni format, barvni, 09:13, ap Starejši moški sjušća narediti lesen stol. A s tem povzroči nepričakovan niz dogodkov. — Hashtag Activism: 2248 Sound Odyssey Aleš Gangl, Slovenija, 2021, digitalni format, barvni, 21:53, sp Zgodba filma je postavljena v leto 2248 v Slovenj Gradec, ko potekajo lokalne volitve. Mestni svet in županja želita dobiti boljše mnenje v javnosti, zato vzpostavita enoto rekrutov, da pridobi na svojo stran mnenje vplivnih influencerjev. — Damajan, profesor prihodnosti David Lah/Aljaž Tepina, Slovenija, 2022, digitalni format, barvni, 17:15 Ko trmasta babica s samomorilskim jopičem ugrabi studio lokalne televizije, mora naveličani TV vedeževalec uporabit vse svoje voditeljske trike, da preživi in reši oddajo. — NEDELJA, 29. 5. 2022, 18.00 Tobačni spomini Manca Filak, Slovenija, 2020, digitalni format, barvni, 31:10, sp Vasi v JZ Bolgariji, ki se nahajajo med gorovjem Rila in gorovjem Rodopi, so znane po pridelavi tobaka za prodajo, ki ga opravljajo predvsem muslimanski Pomaki. Zaradi nizke in negotove odkupne cene suhega tobaka in težkega dela, ki še vedno poteka predvsem na roke, pridelava tobaka v omenjenih vaseh upada. Etnografski film Tobačni spomini skozi različne faze dela s tobakom sledi Fatme in njeni družini v vasi Debren v Bolgariji. — Vdor Matevž Jerman, Niko Novak, Slovenija, 2021, digitalni format, barvni, 11:15 Gimnazija Gian Rinaldo Carli v Kopru hrani eno najstarejših slovenskih zbirk živalskih primerkov, ujetih v formaldehid. Zbirka datira iz druge polovice 19. stoletja. Pričujoči posnetki beležijo živali iz zbirke Kabineta za naravoslovje Oreste Gerosa, shranjene v steklenih vazah. — Kajenje ubija. Jerca Oblak, Slovenija, 2020, digitalni format, čb, 08:59 Kajenje ubija je kratki eksperimentalni animirani film o pisateljici/avtorici, ki material za svoje pisanje najde v cigaretnih škatlicah. Podobe iz škatlic služijo kot osnovni gradnik pripovedi, ki povezuje procese kreiranja z različnimi fazami ustvarjalnih kriz, s katerimi se sooča. Scenarij nastal na podlagi kratke zgodbe Kajenje ubija avtorice Mateje Arnež. — Komaj čakam, da prideš Tomaž Grom, Slovenija, 2021, digitalni format, barvni, 29:59 Glasbenik in vsestranski umetnik Tomaž Grom s senzibilnim in igrivim prepletanjem raznovrstnega filmskega gradiva in fotografij pogumno vzpostavlja intimen in ganljiv dialog s svojimi spomini in notranjimi občutji. V kompleksni dokumentarni obliki, ki mestoma vključuje prvine domačega filma, podobe dihajo z avtorjevo glasbo. — NEDELJA, 29. 5. 2022, 20.00 Alternativa Luka Jurinčič, Slovenija, 2021, digitalni format, barvni, 08:41 Člani mlade glasbene skupine se tik pred pomembnim nastopom znajdejo v težko rešljivi situaciji. Iz nje jih lahko reši samo alternativa. — Lava Lučka Aljoša Toplak, Slovenija, 2022, digitalni format, barvni, 09:16 Prijatelja gledata hipnotično lava lučko in skušata napeljati pogovor. Ko se na televiziji prične dokumentarni film o katedralah, načneta pogovor o tem, zakaj se ljudje lotevamo svojih projektov in zakaj življenje živimo tako, kot ga. — Do takrat pa… Borij in Anei Levski, Slovenija, 2020, digitalni format, barvni, 08:15, ap Smo neznanci na neki poti, ki jo prečkajo neznanci. In ko enkrat zberemo dovolj moči, da vsaj enega od njih dopustimo k sebi, se nam odpre pot do nas samih. Do takrat pa … — Spominjanje Jan Fabris, Slovenija, 2022, digitalni format, digitalni format, barvni, 26:38, ap V času ponavljajočih protivladnih protestov brezposelni samotar sreča žensko svojih sanj, vendar kmalu nepričakovan dogodek sproži, da na dan privrejo njegovi potlačeni spomini … — Ujeta Rok Bohinc, Slovenija, 2021, digitalni format, barvni, 08:44 Kratki film je nastal v šestdesetih urah v okviru filmskega maratona MUVIT/6×60 2021. Predlogi, ki jih je bilo potrebno uporabiti so bili vosek, preobrazba ter stavek »Zakaj vedno dežuje na moji paradi?« — ZATVORITEV FESTIVALA IN PODELITEV NAGRAD — Za vse projekcije bodo na voljo brezplačne vstopnice. — Svojevrstna avtorska estetika slike in osebno izpovedna pripoved glavne akterke tega kratkega narativno eksperimentalnega filma, stke enovit in prepričljiv filmski svet, ki gledalca očara z zanimivim občutkom za taktilnost in detajl človeškega telesa. Intimen filmski portret je hkrati subtilen slikarski akt, ritmično dodelana poetična izpoved in samosvoj road- ter ego-trip v neznano. Tretja nagrada gre filmu Sovražim sonce, Fabrisa Šulina. Natančno ustvarjena filmska pripoved je v svoji preprostosti večplastna, igralsko in režijsko dovršena. Dober občutek za atmosfero in prepričljiva uporaba filmskega jezika: prelepa fotografija, izpiljen zvok in zanimiva lika, so podlaga za intrigantno distopično vinjeto, po ogledu katere si želimo samo še več. Drugo nagrado je prejel film – me drugim tudi zmagovalec letošnjega Muvita – Govor, ki ga vidiš, Gašperja Gepa Markuna in Tadeja Korena Šmida Zmagovalni film je hkrati dokument in poezija. Odlično poznavanje filmskega ritma, montaže, zvoka in znanje kadriranja, ustvari zanimiv in prepričljiv portret največje ladijske luke pri nas, ki mu da piko na i subtilno vpeljan osebni odnos do nje in do mesta, ki ga tako močno zaznamuje. Zmagovalec festival je Marsova luka, Maura Lainšč Narava_Narava (1. nagrada festivala), režija Karl Vouk, za zvočno in vizualno dovršen filmski esej, ki s svojim kontrastivnim pristopom popolnoma ujame gledalčevo pozornost. IPOZ (2. nagrada festivala), režija Matej Ocepek, za na licu mesta in v realnem času ustvarjeno filmsko in glasbeno vinjeto, ki z minimalno opremo učinkovito improvizira sredi zapuščenih ruševin in tako dobesedno na ruševinah zgradi nekaj novega. Štokholm (3. nagrada festivala), režija Luka Štigl, za domiselno idejo in produkcijsko izvedbo, ki kljub občasnim zdrsom v marsičem presega današnjo uradno sceno. Grozljivka (Posebna omemba za najbolj gverilski film festivala), režija Matej Krevs, za svojski žanrski film, ki upošteva prvine filmskega jezika in pri tem gverilsko maksimalno izrabi minimalna produkcijska sredstva, ki jih ima na voljo, s čimer popolnoma odgovarja opredelitvi neodvisnega gverilskega filma, ne zadostuje pa estetskim zahtevam razvajenega gledalca in bi zato po krivici ostal spregledan. 1. Dokumentarni film Vezela, avtorja Toma Novosela: Za odkritje in upodobitev izredno zanimive, bogate in v širšem prostoru tudi malo poznane osebe, ki pa si pozornost vsekakor zasluži. 2. Dokumentarni film Marzidovšek Minimal Laboratorium, avtoric Kaje in Save Kosmač: Zaradi zanimivega avtorskega pristopa, ki enačaj med filmom in gibljivimi slikami postavlja pod vprašaj. 3. Kratki igrani film Food Fetish, avtorja Mihe Šubica: Za izviren in duhovit poseg v vsebino filma, ki mu ustvari novo dimenzijo. Žirija je podelila tri enakovredne nagrade: Coffee avtorice Urške Đukić je duhovita miniaturka z domišljeno fotografijo in s poskusom humorne nadgradnje v zvočni komponenti dela. Kamor zapiha veter avtorja Boruta Bučinela je nenavadna mešanica plesnega in dokumentarnega filma, ki s prepletanjem raznolikih vizualnih pristopov gledalcu približa zanimiv poklic mehiške žonglerke. Skozi objektiv nam govori objektivnost, v kateri čas in prostor postajata iluzija. Moje lepe noge avtorice Coralie Girard je delo, ki se iskreno in brez pretenzij loteva krute družinske problematike na nejokav način. Izpovedi anonimnih žensk podaja z intimnim pogledom na žensko telo. Kdorkoli sprejema podobe dobesedno, se bo pogubil. Žirija letošnjega festivala namenja Posebno priznanje Mitji Mančku, avtorju del Slovenia Tourist & Anti-Terrorist Guide, The Progress in Pravici je končno zadoščeno, saj je nakazal, da je moč s preprosto, a učinkovito animacijo in humorjem razgaljati družbeno aktualne teme.
ZMAGOVALCI FNF 2019
ZMAGOVALCI FNF 2018
ZMAGOVALCI FNF 2017
ZMAGOVALCI FNF 2016
ZMAGOVALCI FNF 2015
ZMAGOVALCI FNF 2014
ZMAGOVALCI FNF 2013